woensdag 13 januari 2016

LOVE...shopping



Foto 1 en 4. Het grote doek was gevallen en nieuwe magische wereld werd aan mij voorgesteld.  ''Hallo, ik ben je nieuwe gezonde levensstijl." Naast gezond ook behoorlijk uitdagend. Ik wilde het jaar beginnen met een nieuwe hobby / uitdaging. Iets leuks, iets wat weer klaar en nieuw is om te ontdekken.

Een dag in december stond ik in mijn keuken. Ik merkte na een dag werken dat het lekker ontspant om aan de slag te gaan in de keuken. Lekker eten maken en tijdens het proces ontzettend verheugen op het eindresultaat. Ik herinnerde mij mijn studententijd weer, waarbij ik bijna elke avond (van het eerste half jaar) mijn moeder opbelde met de meest eenvoudige vragen. Hoe lang moet de kip? Kan ik slagroom gebruiken in plaats van creme fraise? Wat een groot avontuur was dat! En wat was ik trots als het gerecht ook nog smaakte. Voor dit nieuwe jaar wil ik weer plezier en spanning ervaren in de keuken. Ik wil dat het koken niet meer een gewoonte is maar een hobby.  -Als ik het toch bijna elke dag 'moet' doen, why not?!- . Ik heb voor kerst het kookboek 50 Days of Green Happiness gevraagd. Naast de mooie plaatjes zag ik een kans van slagen, dat ik dit kookboek nu wel eens ga gebruiken (Sorry, Jamie Oliver kookboeken). Het bevat recepten voor ontbijt, lunch en avond eten voor 50 dagen. Als je dit schema volgt maak je  je lichaam schoon en krijgt het meer energie. Ook zou je wat kunnen afvallen. Voor mij niet een 'must', maar een lossere spijkerbroek is altijd welkom. Ik ben nu in week 2 terecht gekomen en ik heb al behoorlijk wat nieuwe ingrediënten ontdekt, spanning meegemaakt en positieve kookverrassingen. Maar ook wat mislukte gerechten, net zoals vroeger. En de trots die je ervaart als iets goed smaakt. :) Ik heb weer een hobby erbij! Ik hoop dat ik de 50 vol kan maken.

Foto 2. Iedere vrouw kent het product gel-nagellak wel. Nagel salon is meestal het tweede woord die je leest als je online gaat kijken. Langzaam aan worden er gel-nagellakken in de winkels verkocht, die zonder uv-lampen aangebracht kunnen worden. Ik heb mij er ook nu een keer aan gewaagd, aangezien ik zo'n persoon ben die uit nature nagellak minstens 1,5 week draagt. Niet sexy, die afbrokkelde kleurtjes, maar wel artistiek, toch? ; ) Maar ik kan nu vaarwel zeggen tegen die arme stompjes kleur, want de gel-nagellak van Sally Hansen bij de kruidvat heeft zich trouw gebleken. Na 1,5 week begonnen de eerste stukjes pas af te brokkelen.  Dat is echt heel verrassend, zeker omdat ik een flinke poets-, schrob- en sopdag op dag 5 had meegemaakt.  Verder is het makkelijk en snel aan te brengen en gewoon snel met aceton te verwijderen. Go Sally Hansen!

Foto 3. Etsy is al heel lang 1 van mijn favoriete online shops. Een winkel vol handgemaakte, vintage, maar ook nieuwe spullen die net even anders zijn dan wat we kennen. Maar gelukkig wel nog hip en helemaal up to date. Oké, soms zie ik ook van die kitch gebreide truien voorbij komen. Maar volgens mij is dat een hipster grapje... Ik heb er al meerdere keren kleine en grote dingen besteld. Deze poster van PRRint kietelt mijn portemonnee steeds als ik even kijk. Zou ik het kopen voor in mijn 'ooit' nieuwe huis?

Foto 5. Kleding en schoenen vind ik toch wat spannender om online aan te schaffen, maar windowshopping is ook een leuk tijdverdrijf. Zeker als het in je pyjama op de bank kan dan is Etsy ook een prima uitje. Deze jas is AMAZING! (Om het even in mijn beste amerikaans uit te drukken)

Foto 6. Deze online shop is ook helemaal de bom. Alle sieraden zijn afgewerkt met een laagje zilver of gemaakt van RVS, zodat je geen last hebt van allergieën of groene afdrukken. Deze ring en armband zijn nu mijn nieuwe vriendjes, ze mogen mee naar het werk en een avondje uit. Stiekem zie ik uit naar een nieuwe aanschaf bij deze site. Een ketting die ook mijn nieuwe BFF wilt worden, we zullen zien : ).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten