woensdag 2 september 2015

LIVE...diy

Hallo! Al heel lang had ik de wens weer een thema feestje te organiseren. Dus toen mijn schoonzus verrast werd met een babyshower, kon ik het niet laten om dit als een kans te zien! Al sinds het begin van haar zwangerschap verwijst ze naar de donuts die Arjan (mijn lover) een tijd geleden voor dit blog heeft gemaakt. Klik hier voor het receptDus toen ontstond het idee om een "Just Do-Nuts Party'' ervan te maken. Het feestje was in een kleine setting en dus des te leuker om gekke dingen te doen. Donuts en gekke spelletjes it is! Via Pinterest kon ik free printables downloaden om de rietjes te versieren, slingers te maken en erachter te komen hoe je een Pinata maakt. Arjan stond ondertussen in de keuken, terwijl ik met lijm, papier en schaar te keer ging. Ik laat jullie zien hoe je een Pinata-Donut kan maken. Voor de andere versieringen verwijs ik jullie door naar een geweldige feest site: www.ohhappyday.com! Neem daar eens een kijkje, en ik beloof je, je gaat elk moment aangrijpen om een feestje er van te maken :) 

Wat heb je nodig voor een Pinata-Donut: 
  • Karton
  • Crepe-papier
  • Touw
  • Snoep, 5 zakken
  • Lijmpistool
  • Schaar/Mesje


Snij 2 cirkels uit het karton. Neem een bijvoorbeeld een klok en een slakom als leidraad voor de binnenste en buitenste cirkel. Snij stroken van 20 cm breedte uit in verschillende lengtes.
 Knip in de stroken v-tjes om zo plakranden te maken.
 Plak de stroken aan de binnen en buitenkant van de donut. Maak wel onderbrekingen tussen de stroken, anders wordt het zo sterk dat het kapot slaan eindeloos uur ;).
 Vul de donut met heeeeel veel snoep. :)
 Knip de crepe-papier in 5 stukken. Maak kleine knipjes aan de 2 buitenkanten. Rol het crepe-papier uit om de rafels te zien.
 Lijm het crêpe-papier vast terwijl je het om de donut wikkelt. Zorg voor kleine overlappingen.

 Koop zwembandjes en beschilder deze met 'glazuur' kleur. Strooi vervolgens de sprinkels in de vorm van mais schuimpjes op je donut! :)
 Leuke donut prints nodig voor rietjes en slingers? Zoek op Pinterest!

 Wil je je gasten ook voorzien van een bijzonder welkoms drankje? Dit recept heb ik een tijd geleden met jullie gedeeld: Mocktail voor de zwangere vrouw




Het feestje was erg gezellig en de Pinata-Donut was een ware knaller! De snoepjes vlogen alle kanten op. Sorry buren ;). Hopelijk heb ik jullie geïnspireerd om zelf een thema feest eens uit te proberen! Ik ben alweer klaar om een volgend feestje te organiseren. Iemand ideeën voor een leuk thema? Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten