woensdag 29 oktober 2014

LAUGH...undercover
Ik zit heerlijk rustig op de bank, de lampjes zijn aan en er heerst een heerlijke sfeer in de woonkamer. Ik kijk met één oog televisie en met de andere typ ik dit bericht. Het is 11 uur en de volwassene in mij zegt dat ik naar bed moet. Het kind daarentegen zegt: 'Ik ben nog helemaal niet moe, ik heb dorst, ik heb honger, ik wil nog verder spelen!'. Ik denk dat ik bedtijd als bonustijd zie. Hierdoor is alles weer mogelijk na 11 uur. Het magische elfde uur geeft vrijheid en haalt alle druk weg van de dag. Niks moet en alles mag. Ik wil mijn bed als trampoline gebruiken en zeker niet als rustplek en ik kan de hele wereld aan! Woehoe!.......Poeh, 10 minuten later zit ik hier weer voor mijn laptop, na een  geweldige en verende springsessie op mijn bed. Het was erg vermakelijk hoe Arjan heen en weer deinde in zijn slaap, terwijl ik Peter Pan na deed. Er gaat niks boven een kleine pesterij van je levensmaatje :). De energie stroomt door mijn lichaam. Zal ik nog een een sieraad ontwerpen of een lekker ontbijtje maken voor morgen? Want morgen, hoe 'high-on-energy' ik nu ook ben, morgen is alles anders. Het eerste uur bekijk ik de wereld met één oog open, hetzelfde oog wat gisteravond nog naar de televisie keek heeft nu moeite zich scherp te stellen. Mijn tweede oog openen kost nog meer energie, dus die laat ik nog maar even hangen. Mijn wekker is een uur geleden afgegaan en de tijd voor mijn vertrektijd komt steeds dichterbij. Ik stel mijzelf compromissen voor als: Je hoeft geen nieuwe kledingset vandaag aan, trek een jasje erover en niemand ziet die vlek. Je haren zijn echt nog niet zó vettig, een hip knotje en je ziet er netjes uit. En als laatst: Ontbijten doe ik op de hand, ik heb nu toch niet zo'n trek. Ineens vanuit het niets begint mijn omgeving te trillen, eerst zacht en dan steeds harder. Het duurde even, maar ineens zag ik wat er aan de hand was. Aan de kant van mijn nog nog gesloten ooglid komt een heel vrolijk en energieke echtgenoot het bed  uitgevlogen. Klaar voor een heuse wraakactie. Hij is nu Peter Pan...De energie stroomt door zijn hele lichaam en hij kan de hele wereld aan...Fijn dat hij het stokje van energie heeft overgenomen, na 10 minuten stuiteren ben ik wakker en kom ik tenminste nog optijd op mijn werk! Drie hoeraatjes voor de ochtendmensen versus de avondmensen!  Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten