woensdag 17 september 2014

LIVE...diy
Na zo'n zomervakantie heb je genoeg foto's en souvenirs om de reis -echt-niet-te-vergeten-...Maar uiteindelijk thuis aangekomen begin je je toch af te vragen of je huis niet gekrompen is in de tijd dat je weg was. Want waar laat je al dat sentimentele spullen?! Ik heb een kleine start gemaakt en ik ben begonnen bij de keuken. Want niet alleen souvenirs, maar ook recepten voor heerlijke gerechten / drankjes hebben wij terug naar ons kikkerlandje gesmokkeld. De ovengerechten, heerlijke koffie's en Chai latté's vliegen je om de oren. Ik wil vandaag een eenvoudig, maar heerlijk ovengerecht met jullie delen. Kijken jullie maar ondertussen rond in onze keuken. De landkaart en de snorkel foto's hebben een prominent plekje gekregen. Wat was het mooi snorkelen in de Great Barrier Reef! De foto's zijn alleen wat eentonig en eenkleurig, dus een beetje saai voor in een plakboek. Kleine vis Nemo bleef maar poseren...en wij fotograferen :S. Maar de kleur van de foto's paste bij de keuken, dus mij hoor je niet klagen! ;) Maar genoeg gekletst..we starten met koken!




Een pompoen recept

Wat heb je nodig:

  • Een pompoen, maakt niet uit welke vorm of kleur.
  • Geitenkaas
  • Kruiden, ik gebruik rozemarijn en tijm. Maar andere kruiden zijn ook welkom!
  • Olijfolie 

Zet de oven op 200 graden. Maak de pompoen schoon onder de kraan. Snij de pompoen in stukken en haal de pitten eruit. De schil kan gewoon blijven, deze kan je gewoon eten. Leg de pompoen in een ovenschaal en besprenkel deze met olijfolie en gooi de kruiden met een dansje over je ovenschotel! Na een uur is je pompoen heerlijk zacht en smakelijk. Wel heb ik de stukjes tijdens dat  uur 1 keer gedraaid. Gooi wat brokjes geitenkaas over de pompoen heen, een snufje peper en zout....en hij is klaar! In Australië eten ze de pompoen als vervanger voor de saaie aardappel...en nu ik ook :) Smakelijk! Xx Devereaux 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten