woensdag 2 april 2014

LAUGH...
Undercover deel 3! Gemiddeld, normaal, doorsnee. Ik denk vaker in een gemiddelde dan dat ik had verwacht. Aangezien ik echt geen wiskunde knobbel heb was ik hier erg verbaasd over. Steeds stel ik de balans op en bepaal ik wat normaal is. Maar waarom?! En zeker wat uiterlijk betreft…Maar WAAROM?! Wij mensen kijken en vergelijken, nemen het gemiddelde. Ben je iets zwaarder dan de drie mensen die om je heen staan in de lift, dan heb je overgewicht. Kom je, net zoals ik, met het puntje van je hoofd uit op schouderhoogte van je buurman…dan ben je klein. Toen bedacht ik mij dat er iets mis is met dit denkpatroon. Sta je namelijk in die andere lift tussen die andere drie mensen, was je slank geweest! Het ligt er helemaal aan tussen welke mensen je leeft en begeeft. Gemiddeld  / normaal is vaak niet mooier of beter, helemaal niet zelfs. Maar waarom proberen wij allemaal zo normaal mogelijk te zijn als het om het uiterlijk gaat. Als je er goed over nadenkt bestaat er geen gemiddeld en mooi uiterlijk. En toch proberen wij onszelf zo te veranderen dat we aan de gemiddelde standaard van mooi voldoen. Stel je voor dat de natuur hier last van zou hebben? Nou, dan zouden wij veel minder speciale plekjes kunnen bezoeken. De bergen zouden zeggen: 'Ik moet nodig afvallen, want in Holland is alles vlak!'. De bloesem boom zou denken: 'Ik wil zo snel mogelijk van deze bloesem af, want ik val zo op!'. Laten wij dus gewoon tevreden zijn met onze natuurlijke 'ik', dat maakt het leven veel mooier!




Welk figuur heb jij, als je tussen mijn schetjes kijkt? Ik ben de derde van links met de armen omhoog :). Xx Devereaux

Geen opmerkingen:

Een reactie posten