vrijdag 1 november 2013

LAUGH...
 
Gelukje nummer 54! Winkelen en dan kijken en nog eens kijken! Mannen vragen zich vaak af hoe het kan dat vrouwen uren achter elkaar kunnen winkelen. 'Je weet wat je wilt kopen? Een warme trui, toch? Die hangt daar. Hij ziet er warm uit...Dan kan je hem nu kopen!'; zei de man tegen zijn vrouw. Het is bijna een cliché-opmerking. Maar wij vrouwen weten wel beter. Want naast deze trui hangen nog meer truien. En naast deze winkel is nog een winkel met nog méér truien! En natuurlijk geld dit principe niet alleen voor truien...maar voor alles. Uren door de schappen en rekken speuren, vergelijken, nadenken en uiteindelijk verliefd worden op de potentiële aankoop. Voor mij kan dit heel ontspannend werken. En vooral nu voor de feestdagen, als ik het heerlijk druk heb met producten maken voor de winkels, kan ik af en toe wat ontspanning gebruiken. Drie hoeraatjes voor de kerst- en sinterklaasinkopen!

Een tijdje terug was ik in Sittard met een lijstje van zaken die geregeld en ingekocht moesten worden. Ik liep goed door, toen plotseling, mijn weg 'vanzelf' afboog en ik een winkel inliep. Verwonderd keek ik naar mijn voeten, want waar brachten zij mij naartoe?! Mijn blik klom langzaam omhoog. En wat zag ik? Spulletjes, héél véél spulletjes! Kleine prijsjes, grote prijsjes, vintage, retro, brocante en industrieel, ik keek mijn ogen uit. Na een een kwartiertje merkte ik ineens een vriendelijk lachende  verkoopster op, die midden in de winkel stond. Ik schaamde mij even. Zonder sociaal gedrag of begroeting ben ik blijkbaar vlak langs haar gelopen om naar binnen te komen. (Dit weet ik zeker, omdat ze naast een mooie kast stond die mij naar binnen lokte.) En ineens was ik weer terug op aarde met al mijn to do's. Snel haastte ik de winkel uit met een afscheidsgroet, die hopelijk mijn botte gedrag goed maakte. Maar...die 15 minuten van winkelen, en vooral mijn ogen uitkijken, had zijn werk gedaan. Ik was ontspannen en had echt even een gelukje in mijn buik gevoeld.

Later ben ik terug gegaan naar deze winkel om toch eens te kijken of er ruimte was voor mijn Human / Nature spullen. Toen zag ik pas de naam van de winkel op de gevel staan 'Stil geluk'. Dat verklaarde mijn rare gedrag van de afgelopen keer! De winkel is voor begroetloze gelukjes gemaakt!' Stil Geluk' laat je even ontsnappen aan je drukke leven en helpt het vrouwelijke verzamel instinkt weer naar boven te halen. En weet je...de eigenaresse vond de Human / Nature collectie leuk voor in de winkel. Dus nog een stil gelukje, naast gelukje nummer 54! Xx Devereaux

*Stil Geluk ligt in het centrum van Sittard, walstraat nummer 4. Hier Stil geluk's;  facebook pagina en website!
* Op de foto zie je al een 'sneak peak' van mijn schilderij die ik benoemde in deze blogpost.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten