woensdag 11 september 2013

LAUGH...

Geluk-zit-in-een-klein-hoekje nummer 50! Het is weer tijd voor een feestje! Mijn gelukjes verzameling is Sara geworden...dus neem een lekker drankje, doe een dansje terwijl je deze blogpost leest :). 

Schrijven. We doen het allemaal, dagelijks of meerdere keren per dag.  Sommige houden een dagboek bij en de ander schrijft een briefje naar zoon of dochterlief met: 'Ik ben even naar de winkel. xxx Mam'. Deze codetaal bestaat al eeuwen en elke cultuur heeft zijn eigen versie ontwikkeld. Het begon op steen in een koude grot en vervolgens heeft de mensheid allerlei dragers gebruikt om hun stille boodschap door te geven. Bijvoorbeeld een schild van een schildpad, bijenwas,  boomschors zelfs botten! En als  laatste gedroogde vezels, die wij nu kennen als papier (invoegen geluid engelenkoor). Waanzinnig als je bedenkt wat er allemaal aan vooraf is gegaan qua tijd en alternatieven voordat het lichte, zachte en kreukelende papier uitgevonden was! Stel je voor dat wij nu allemaal nog met een schildpad onder onze arm het kantoor betreden. Of dat je een stuk bot naar je collega gooit en zegt: 'Kan je deze gegevens even in je grot opslaan?'. Voordat ik dit bericht schreef was ik al erg gelukkig met alleen het gevoel van de balpen die over een stapel papier glijd. Maar nu ben ik nog gelukkiger na stil te hebben gestaan bij de levensweg van het papier, die nu op mijn bureau ligt en...het feit dat ik nu 10 gram aan papier in mijn tas heb in plaats van 30 kilo aan stenen platen. Xx Devereaux   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten