woensdag 21 augustus 2013

LIVE...diy
Onlangs was het weer tijd voor een verjaardag en een cadeautje. Dus mijn vingers begonnen alweer te jeuken om iets persoonlijks te fabriceren. Deze vriendin, een fervente theedrinker, kon wel wat thee op maat gebruiken bedacht ik mij. Ik ging aan de slag met het maken van theezakjes met een tekst. Uiteindelijk eindigde ik met 40 kaartjes vol met leuke, lieve en goede eigenschappen van haar. Elk mens vindt het fijn om een complimentje te krijgen, dus een schot in de roos met mijn 40 stuks, dacht ik zo! 

Heb je ook iemand in je omgeving die je wilt overladen met complimentjes in theevorm? Volg dan de onderstaande instructies!

Je hebt nodig:

  • Koffie filters
  • Naaimachine (niet bang zijn als beginnende naaier, het zijn rechte banen!)
  • Leuk papier
  • evt printer
  • losse theemelange



 Vervolgens kan je de koffiefilters in 4 delen vouwen.  De vouwlijnen geven nu aan hoe breed en hoog je theezakjes worden. Je knipt vervolgens over de horizontale vouwlijn en maakt je koffiefilter minder hoog. De andere vouwlijn ga je gebruiken om langs te naaien.

 Dan mag je gaan naaien! Leg de ingekorte koffiefilter onder de naaimachine en naai twee lijnen van boven naar beneden. Je kunt nu tussen de twee gestikte lijnen knippen en tadaa! Je hebt al 2 zakjes waar je de thee in kan gooien!
 
 Vouw de bovenkant om en stik de gevulde zakjes dicht. En nu opgelet voordat je de draad doorknipt!

 Trek nu aan je theezakje zodat er ongeveer 10 cm draad over is. (Leg weg die schaar, je mag nog steeds niet knippen! ).  Pak dan 1 van de complimentkaartjes en leg deze onder de naaimachine, stik een recht lijn. (En nu mag je de schaar pakken!). Knip nu de draden los. Kijk maar goed, dit is je eerste DIY theezakje :).
 
 Een theedoosje maakt het helemaal af!
Mijn kerel is een ware koekenbakker, die heb ik dus dan ook ingeschakeld bij het maken van dit theecadeau. Hij heeft gevulde spritzen gemaakt en deze in een voormalig groenteblik gedaan. Dit cadeautje is nog een beetje uitgebreid met een dekentje, kopjes, vaasje en kaarsjes...klaar voor een avondje op de bank met een kopje thee!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten