zaterdag 29 juni 2013

LIVE...diy
Ben je ook toe aan een leuke kussensloop, maak hem dan zelf! Ik verslind kussenslopen..raar maar waar. Ik wordt 's morgens wakker en er zit ineens een scheur in of...mijn pas gekleurde haren hebben weer rode vlekken achtergelaten...arrrgh. Dus om er maar een leuke draai aan te geven (en om niet voor de zoveelste keer bij dezelfde caissière een kussensloop af te rekenen) dacht ik, ik maak het lekker zelf! 

Wat heb je nodig?
  • Textielverf
  • Plakband
  • Kwast groot en klein
  • Evt. Naaimachine
  • Evt. oud laken

 Je kan deze DIY op twee manieren uitvoeren je maakt je eigen kussensloop of je koopt er eentje. Mocht je het zelf willen maken..dan kan je een oude kussensloop opmeten en vervolgens deze maten uitknippen uit het oude laken. Ik heb een lange rechthoek uitgeknipt en de zijkanten vervolgens vastgenaaid.  
Plak met plakband verticale strepen op je kussensloop, deze helpen bij het verven.
Zorg dat er niet te veel textielverf op je kwast zit, zo ontstaat er vanzelf een boomprint.
Schilder met een klein penseel een vogeltje en wat takjes aan de brede strepen...en daar staat ineens een bos op je kussen! Strijk je kussensloop om de verf te fixeren...en KLAAR!
 Klaar om in gebruik te nemen! Slaap lekker! Xx Devereaux







2 opmerkingen:

  1. Wat super leuk!!!
    Ennuh lekker geslapen?
    (af en toe een snufje verfgeur op je kussen inhaleren en je ligt voor pampus ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. haha! Dat dacht ik van te voren ook, maar het viel reuze mee! Het enige wat ik rook was mijn knoflook adem :P

      Verwijderen