maandag 25 maart 2013

LIVE...present diy
Cadeautjes! Ik ben op mijn creatieve hoogtepunt als ik voor iemand een cadeautje mag maken. Op een of andere manier komt dan alles steeds goed. Ik ga dan op zoek in winkels naar een leuk idee. Meestal gaat het vormen van een idee heel snel in een winkel zoals Xenos of een bouwmarkt of..EEN KRINGLOOP! Het idee voor Bag / Embroidery is bijvoorbeeld ook zo ontstaan, toen ik voor mijn mega familie kerstcadeautjes zocht http://www.devereaux-noma.nl/bag%20embroidery.htm . Vandaag laat ik je zien hoe je een sleutelhanger aan een ketting kan maken. Ik heb mijn materialen in een bouwmarkt gehaald en bij de Xenos.

Wat heb je nodig?

1.      Een prym tang, vario tang  met prym ringen. (Je kunt heel goedkoop bij de Blokker een set kopen)
2.      Een ketting en een penning. (Bij de bouwmarkt krijg je grove kettingen/penningen, leuk voor mannen?! Voor de vrouwen is een dunne ketting/penning bij een kralen winkel of een gewone accessoire zaak te koop. Vergeet niet nog een sluitstuk te kopen voor de ketting. Ik heb 1 meter ketting gebruikt.
3.      Een paar sleutelringen (Bouwmarkt)
4.      Optioneel; een doosje als verpakking. (Theedoosje bij Xenos)
5.      Stukjes leer of stof. (Ik heb leer van oude schoenen gebruikt)
 
Hoe maak jet het?

1.      Knip de stukken leer of stof in reepjes. Ik heb reepjes geknipt 20 cm x 1 cm.
2.      Steek leer/stof door de sleutelring. Maak gaatjes met de prym tang en knijp de ringen in het dubbel gevouwen leer/stof. Je kunt de ketting door de ringetjes halen.
3.      Versier de penning. Ik heb een watervaste stift gebruikt en vervolgens transparante nagellak gebruikt voor extrabescherming. Let op! De nagellak moet voorzichtig worden aangebracht. Het kan namelijk de inkt van de stift laten vlekken. Rijg de penning aan de ketting en sluit de ketting.
4.      Versier je theedoos met een stift en je bent helemaal klaar!!
 


Ik heb dit cadeautje gegeven aan mijn moeder. Op haar werk  gebruikt ze veel sleutels, maar een handige ketting kon ze nergens vinden. Dus dan maar aan de knutsel! Ze deed de ketting om en het zag er zelfs leuk uit zonder sleutels :). Voor wie zou jij hem willen maken? xx Devereaux 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten